Gå til hovedinnhold Gå til søk

Viktig informasjon om faktura fra BPS Nord

Har du fått faktura fra BPS Nord? Da har du ikke en gyldig AutoPASS-avtale knyttet til kjøretøyet ditt og får derfor fullprisfaktura direkte fra BPS Nord som er et regionalt bompengeselskap.

Om du ønsker å spare penger gjennom avtalte rabatter på passeringer, timesregel, månedstak og eventuelt andre fritaksordninger som er knyttet til bompengeprosjektet, ta kontakt med utsteder for å inngå AutoPASS-avtale eller for å undersøke hvorfor AutoPASS-avtalen din ikke er gyldig. Alle rabatter og fritak som er etablert i de ulike bomanleggene, forutsetter gyldig AutoPASS-avtale.

Det kan være ulike grunner til at AutoPASS-avtalen din ikke er gyldig. Vær oppmerksom på at om faktura fra utsteder blir sendt til inkasso, vil din avtale bli sperret inntil inkassosaken er blitt gjort opp. Så lenge AutoPASS avtalen din er sperret, vil du ikke få rabatt eller fritak på passeringene dine og bompasseringer du har i denne perioden faktureres direkte fra bompengeselskapene. Har du flere kjøretøy knyttet til en sperret AutoPASS-avtale, vil alle kjøretøy automatisk få fullprisfaktura inntil inkassosakene er blitt gjort opp. Fullprisfakturaer vil alltid bli sendt fra det regionale bompengeselskapet. Regionalt bompengeselskap i region nord er BPS Nord.