Gå til hovedinnhold Gå til søk

Viktig informasjon om faktura fra BPS Nord

Har du fått faktura fra BPS Nord

Du mottar faktura fra Bompengeselskap Nord AS (BPS Nord) på passeringer foretatt uten AutoPASS-avtale. Dette betyr at det på tidspunktet for passering ikke er registrert noen aktiv AutoPASS-avtale på kjøretøyet ditt. Dersom du mener du hadde en gyldig AutoPASS-avtale, så ta kontakt med din brikkeutsteder og undersøk hvorfor AutoPASS-avtalen ikke er aktiv.

Inntil man registrerer en AutoPass-avtale eller får ordnet gyldigheten på eksisterende AutoPASS-avtale vil det sendes faktura direkte til eier av kjøretøyet i henhold til opplysninger registrert i Motorvognregisteret.
Vi gjør oppmerksom på at vi fakturerer etterskuddsvis slik at faktura for passeringer kan komme inntil 3 måneder etter passeringstidspunktet.

Har du tidligere hatt avtale med BPS Nord?
Fremtind Service AS har fra 13. januar 2022 overtatt alle BPS Nord sine kundeforhold og fakturaen vil nå komme fra Fremtind Service. Dette gjelder alle passeringene som er registrert inn på din AutoPass-avtale via brikken du har montert i bilen.

Har du AutoPASS-avtale på kjøretøyet, men du har likevel fått faktura på fra BPS Nord?
Se på passeringstidspunktet på fakturaen du nå har mottatt opp mot datoen du opprettet AutoPASS-avtalen din eller se om det kan gjelde dato fra når du har skiftet bil. Ofte gjelder det passeringer som er gjort før AutoPASS-avtalen ble opprettet eller kjøretøy ble endret.
Dersom du mener du har hatt AutoPASS-avtale på passeringstidspunktet må du ta kontakt med utstederselskapet som administrerer AutoPASS-avtalen din.