Hva gjør du nå?
Hvis du mener at du faktisk hadde en gyldig AutoPASS-avtale, bør du ta kontakt med selskapet du har avtalen hos (brikkeutstederen). De kan hjelpe deg med å finne ut hva som har skjedd.
Viktig å vite:
- Du vil fortsette å få fakturaer fra BPS Nord så lenge du ikke har en aktiv AutoPASS-avtale.
- Fakturaene sendes til den som eier bilen, basert på informasjon fra Motorvognregisteret.
- Fakturaene kommer i etterkant – det kan ta opptil tre måneder før du får regningen for en passering.
Hvorfor får du faktura selv om du har AutoPASS?
Det kan være flere grunner:
- Ubetalte regninger: Hvis du har glemt å betale tidligere fakturaer fra brikkeutstederen, kan avtalen din ha blitt satt på pause, det vil si ikke gyldig.
- Ny avtale eller ny bil: Kanskje passeringen skjedde før du rakk å opprette avtalen, eller før bilen ble lagt til i avtalen.
Sjekk dette:
- Datoene for passeringene på fakturaen.
- Om avtalen din faktisk er aktiv – logg inn hos brikkeutstederen via autopass.no.
Har du byttet bil nylig? Da må du huske å oppdatere avtalen med riktig bil.
Tror du alt var i orden?
Hvis du mener at du hadde en gyldig avtale da passeringen skjedde, ta kontakt med brikkeutstederen din for å få hjelp. Link til alle brikkeutstedere her.
Har du tidligere hatt avtale med BPS Nord?
Autosync (tidligere Fremtind Service) har fra 13. januar 2022 overtatt alle BPS Nord sine kundeforhold og fakturaen vil nå komme fra Fremtind Service. Dette gjelder alle passeringene som er registrert inn på din AutoPass-avtale via brikken du har montert i bilen.